Cum să dezgheți vânzările pe timp de vară

Cum să dezgheți vânzările pe timp de vară 🌞

În ultima perioadă, am observat în rândul unor companii, faptul că în perioada verii se înregistrează anumite pierderi financiare, raportându-ne la profit. Bineînțeles, în funcție de domeniul de activitate. Există firme care excelează vara, dar și firme care „îngheață” din anumite perspective. Vara, în general, se înregistrează o stagnare a profitului, iar unele companii pot avea o pierdere de până la 50% față de restul anilor, afirmă website-urile de profil (The Wall Street Journal).

Articolul acesta îți propune metode de „dezghețare” a vânzărilor și, mai mult decât atât, idei de cum poți să implementezi cu succes o campanie de marketing eficientă pe timp de vară.

 

Nu micșora bugetul de marketing 💸

Un aspect negativ pe care multe companii îl aplică este acela de a tăia din bugetul de marketing atunci când observă că numărul de vânzări scade. Într-adevăr, raționamentul din spatele acestei acțiuni este unul natural, însă odată cu reducerea bugetului de marketing devii mult mai puțin vizibil în rândul potențialilor tăi clienți. Numărul de canale prin care tu te promovezi va scădea enorm, la fel și următoarele tale comenzi.

Ce poți face, însă, este să investești mai multe resurse în demararea unei campanii sezoniere. În funcție de domeniul în care activezi, trebuie să ai în vedere o planificare riguroasă de marketing, recomandabil cu luni înainte de sezon. De ce? Pentru a vedea cum funcționează piața, ce servicii poți oferi, ce produse și ce instrumente de marketing poți utiliza.

 

Pune-ți logo-ul la soare 🏖

Literalmente. Unde se află majoritatea clienților tăi? De la birou la soare, din concediu în centrele comerciale, o bună parte a celor trei luni de vară sunt petrecute de publicul tău țintă în puncte de interes comune.

În acest sens, produsele clasice precum ochelarii de soare, mingea de plajă și șlapii personalizați vin atât în ajutorul tău cât și al purtătorului – pe de-o parte, te promovezi în punctele cele mai aglomerate, iar pe de alta aceștia sunt mulțumiți (și protejați) cu ajutorul tău. La piscină sau la mare, la munte sau la festivaluri energia e mult mai vie dacă te ocupi de la A la Z de tot ceea ce îi privește din punct de vedere al promoționalelor.

 

Analizează tendințele din timp ⏰

Sfatul acesta presupune o anticipare a trendurilor și o analiză meticuloasă atât a clienților tăi, cât și a tendințelor. Vei putea observa astfel necesitatea unor produse pe piață. Așadar, adresează-ți întrebarea: ce este la modă în acest sezon? Ce își vor dori clienții și partenerii tăi să utilizeze? Fie că este vorba de o husă waterproof sau de o pelerină de ploaie, toate aceste lucruri trebuie determinate din timp și trebuie văzut, ca atât tu, cât și clienții și partenerii sunteți bucuroși de serviciile oferite.

 

Folosește produsele care ți se potrivesc 🎯

Dacă activezi în domeniul HoReCa, trebuie să identifici nevoia clienților tăi. Te întrebi de ce au aceștia nevoie (în plus) atunci când apelează la produsele și serviciile tale. De exemplu, te poți folosi de produsele personalizate asemenea măștilor de dormit și dopurilor de urechi personalizate cu logo-ul companiei sau alte materiale promoționale precum prosoapele sau papucii de casă.

Dacă activezi în alt domeniu, după ce vei analiza tendințele și vei face o cercetare a pieței, te poți folosi de identitatea ta în propagarea unei noi imagini de brand. Brichetele personalizate aduc întotdeauna rezultate, cât și sacoșele cooler sau un (aparent) banal breloc de plastic, care poate deveni o sursă avidă de promovare și de inspirație.

 

Motivează-ți clienții să cumpere și vara 💹

Am decis că o strategie de pe timp de vară este necesară, în special atunci când luăm în considerare toate elementele care ar putea perturba anumite procese de captare a atenției clienților. Totuși, dacă vrei lua în considerare câteva dintre sfaturile noastre și vei considera vitală promovarea ta pe timp de vară, alături de o comunicare atentă între tine și clienții tăi, vei vedea cum apar rezultatele. Așadar, ce poți face?

În primul rând, păstrează legătura cu ei. Da, ei merg în concedii mai lungi decât cele obișnuite și de cele mai multe ori, nu mai sunt atât de atenți la mesajele de marketing primite, însă cu un efort în plus și prin intermediul metodelor de promovare offline, vei obține rezultatele scontate.

Totodată, dacă relațiile între tine și noii clienți nu pot fi construite pe o temelie puternică de-a lungul verii, măcar asigură-te că ai grijă de clienții și partenerii tăi actuali – până la urma urmei, ei sunt cei care ți-au adus profit până acum și te-au ajutat să îți dezvolți businessul. Deci cum îi motivezi să achiziționeze produse și/sau servicii de la tine? Așa cum am mai menționat, prin fidelizarea lor. Le acorzi atenție, te preocupi de bunăstarea lor și implicit a concediilor lor și vei putea observa, în scurt timp și rezultatele.

Prin urmare, asigură-le clienților tăi relaxarea de care au nevoie, devin-o-le partener la distracție, dar mai ales depășește-le așteptările!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *